Un eșec confirmat, Grindeanu tace: Podul de la Brăila nu va fi deschis în acest an – 60m.ro

Podul peste Dunăre de la Brăila – deja celebrul „Golden Gate de România” – nu va fi inaugurat până la final de 2022, nici măcar pe o parte din drumurile de legătură, iar CNAIR transmite acum că vina este a constructorului italian care e în întârziere.
- Reacția CNAIR vine și după ce Curtea de Apel a admis un apel al asocierii We Build (fosta Astaldi) – IHI Infrastructure, decizie prin care a obligat statul român să plătească circa 29 milioane de lei „reprezentând valoarea pierderilor şi a profitului nerealizat” și să admită constructorului o „extensie a perioadei de execuţie de 193 de zile”.
Acum, CNAIR transmite într-un comunicat că, de fapt, „constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere” și că acesta „și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea”.
„Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%”, susține CNAIR.
„Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022. Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se referă doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract”, mai spune CNAIR, care precizează și că „așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.”
CNAIR spune că până acum între ea și constructorul WEBUILD S.P.A există 21 de dosare în instanță în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea:
– 9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA (5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
– 1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA;
– în celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.
Un eșec cu premeditare: Lucrările la Podul de la Brăila, întârziate nepermis de mult și din vina autorităților
Încă din octombrie se știa că sunt șanse mici ca italienii de la WeBuild (ex-Astaldi) să termine minimul necesar la timp pentru o inaugurare. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a început încă de atunci să-și pregătească terenul să poată da vina pe constructor, deși mare parte din responsabilitatea întârzierilor este în cârca autorităților de la drumuri.
Contractul pentru Podul de la Brăila,