Un nou MAX-cutremur la Boeing. Răspunsuri stupefiante date de șefii companiei în fața comisiei de anchetă a Senatului american

Marți, 18 iunie, in fața comisiei Senatului SUA special formate în vederea anchetării companiei Boeing a apărut nimeni altul decât David Calhoun, CEO-ul gigantului american, împreună cu directorul tehnic Howard McKenzie.
Conform agenției Reuters, audierea acestora și răspunsurile date de ei au fost stupefiante deopotrivă pentru senatorii membri ai Comisiei, membrii familiilor decedaților în catastrofele petrecute cu avioanele B 737 MAX și pentru întreaga presă prezentă în sală.
Cireașa de pe tort a fost evident depoziția lui Calhoun, care înainte de intrarea în sală a declarat senin: „Sunt aici în spiritul transparenței și pentru a-mi asuma responsabilitatea”.
Odată cu începerea audierilor, Calhoun a spus cinic in fața rudelor celor decedați: “Îmi cer scuze pentru durerea pe care am provocat-o”!
Calhoun și-a asumat responsabilitatea pentru incidentele care au dus Boeing în cea mai mare criză a sa și a recunoscut că incidentul Alaska Airlines (ALK.N) din 5 ianuarie a fost rezultatul unei greșeli de fabricație. Boeing și-a asumat, deasemenea, responsabilitatea dezvoltării unui sistem de analiză software extrem de important legat de cazurile celor două accidente mortale din 2018 și 2019 petrecute în Indonezia și Etiopia, în urma cărora care au fost omorâte 346 de persoane.
Boeing, la momentul „socotelii”
Unul dintre membrii comisiei, senatorul republican Josh Hawley, ascultându-l pe Calhoun, nu s-a mai putut abține si la un moment dat i-a spus verde în față acestuia:
,,Sincer, domnule, cred că este o farsă că încă mai ești la locul tău de muncă! De ce nu ai demisionat ? Tu ai exploatat compania!”. La care David Calhoun a replicat senin și stupefiant deopotrivă:
„Sunt mândru de fiecare decizie pe care am luat-o!”
Președintele comisiei, senatorul Richard Blumenthal, a declarat ca a venit “momentul socotelii pentru Boeing”. Mai mult decât atât, în urma audierilor, acesta a declarat următoarele:
„Ca fost procuror federal și procuror general de stat, cred că dovezile sunt copleșitoare pentru a justifica această urmărire penală împotriva companiei Boeing!”
Conform procedurilor, procurorii americani au termen limită până pe 7 iulie ca să informeze un judecător federal din Texas despre planurile lor de declanșare a urmăririi penale împotriva colosului american. Nu de alta, dar Departamentul de Justiție a constatat încă din luna mai că Boeing nu a „proiectat, implementat și aplicat un program de conformitate și etică”, ca parte a respectării unui acord de urmărire penală amânat în urma accidentelor fatale întâmplate cu avioanele MAX, chestiune care acum ne face să ne îngrozim cu toții!
“Boeing nu trebuie să se mai gândească la venituri, ci trebuie să înceapă să se gândească la următoarea generație”, a mai spus Blumenthal.
Tot Blumenthal a mai anunțat că a apărut un nou avertizor public, în afara primului cunoscut și înregistrat ca atare, Sam Mohawk, un controlor de calitate la una din fabricile Boeing.
Boeing nu mai are o evidență a pieselor deteriorate
Avertizorul a prezentat în fața comisiei faptul că Boeing a pierdut efectiv evidența scriptică a pieselor care au fost deteriorate sau care nu corespund specificațiilor și a opinat că „aceste piese sunt probabil instalate pe avioane”.