Acțiunile producătorilor de mașini din întreaga lume s-au prăbușit, după anunțul lui Trump de taxare cu 25%

Acțiunile producătorilor de mașini din întreaga lume s-au prăbușit, după anunțul lui Trump de taxare cu 25%

Acțiunile producătorilor auto din întreaga lume s-au prăbușit joi după ce cel mai recent val de tarife impuse de SUA a vizat acest sector.

Președintele SUA, Donald Trump, a declarat miercuri seara că Statele Unite vor percepe un tarif de 25% pentru toate mașinile care nu sunt fabricate în țară și că noile taxe pentru automobilele și camioanele ușoare importate în SUA vor fi permanente, scrie Reuters.

Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Porsche și Continental au pierdut împreună 4,5 miliarde de euro (4,84 miliarde de dolari) din valoarea lor de piață, joi

„Deși piața era oarecum pregătită pentru tarife suplimentare, momentul și amploarea acestora au fost neașteptate. Acest lucru agravează și mai mult sentimentul deja slab al consumatorilor europeni față de automobilele scumpe. Anticipăm că marjele producătorilor auto europeni vor rămâne sub presiune pe tot parcursul acestui an și, probabil, până în 2026.

Nu toate obligațiunile producătorilor auto europeni vor fi afectate în mod egal. Producătorii germani, care depind în mare măsură de exporturile către SUA, sunt așteptați să fie supuși unei analize mai atente din partea traderilor. Pe de altă parte, companiile cu o expunere mai redusă pe piața americană ar putea reprezenta oportunități de investiții. Ne așteptăm la o divergență tot mai mare în performanța obligațiunilor auto europene”, a precizat Howard Woodward, manager de portofoliu obligațiuni, T. Rowe Price, Londra.

„Tarifele anunțate pentru vehiculele importate în SUA sunt un dezastru pentru întregul sector. Credința că prețurile ar putea fi transferate consumatorilor și acceptate necondiționat este naivă.

Prețurile mașinilor în SUA vor crește – doar vehiculele fabricate în SUA pot rămâne oarecum stabile – dar întregul lanț de aprovizionare va fi afectat de această perturbare tarifară.

În cele din urmă, acest lucru va duce la scăderea volumelor de mașini noi, ineficiențe în utilizarea fabricilor și reducerea semnificativă a marjelor, a fluxurilor de numerar libere și, în cele din urmă, a profiturilor”, a precizat Moritz Kronenberger, manager de portofoliu, Union Investment, Frankfurt.

„Sunt multe aspecte de luat în considerare aici. Totuși, cred că principala preocupare este că aceste tarife nu doar că vor fi perturbatoare și dăunătoare economic, dar indică și faptul că reformele comerciale ale administrației Trump nu se vor încheia neapărat odată cu anunțul tarifelor reciproce din 2 aprilie, așa cum se spera anterior. Acest lucru ar putea prelungi incertitudinea comercială și ridică întrebarea: cât de radicală va fi schimbarea pe care Trump încearcă să o aducă ordinii comerciale globale?”, a spus Kyle Rodda, analist senior piețe financiare, Capital.com, Melbourne.

„Tariful auto impus de Trump va avea probabil un impact mai mare asupra UE decât asupra producătorilor auto chinezi. Taxele asupra mașinilor chinezești au fost deja majorate, iar expunerea lor pe piața americană este oricum relativ limitată. De asemenea, comentariile sale despre acordul TikTok dau oamenilor speranța că există loc pentru negocieri.

Acum pare că el este mai agresiv față de alte piețe, în loc să-și concentreze toate eforturile asupra Chinei,

 » Mai mult…