Sub presiunea Shein, cel mai mare retailer fast-fashion din lume, H&M se orientează spre clienții de lux: Obiecte vestimentare de 299, 399 sau 749 de dolari

H&M încearcă să se îndepărteze de concurența directă cu gigantul fast-fashion Shein.
În timpul Săptămânii Modei de la Paris, Cher, cântăreața suedeză Robyn și DJ-ul sud-coreean Peggy Gou au cântat în clubul de noapte Silencio în fața unei mulțimi de actori și modele, printre care Jared Leto, Elle Fanning și Irina Shayk. Toți purtau ținute strălucitoare din cea mai recentă colecție H&M, o colaborare cu brandul regretatului creator de modă Paco Rabanne, care a fost pionier în utilizarea lanțului metalic și a paietelor în modă în anii 1960.
Evenimentul plin de vedete găzduit de retailerul suedez de modă este un exemplu de abordare a clienților cu aspirații mai înalte, în timp ce încearcă să își refacă marjele de profit și să se îndepărteze de concurența directă cu gigantul fast-fashion Shein, potrivit Reuters.
Creșterea rapidă a retailerului online fondat în China, care vinde rochii la 8 dolari, tricouri la 5 dolari și bijuterii la 2 dolari, este un factor de răsturnare a industriei. Potrivit Coresight Research, Shein este în prezent cel mai mare retailer fast-fashion din lume, cu o cotă de piață estimată la 18%, urmat de Inditex, proprietarul Zara, cu 17%, și H&M, cu 5%.
Mai mult, Shein îi „amenință” pe acești jucători în regiunea lor principală: aplicația sa are mai mulți utilizatori europeni decât americani, potrivit data.ai, și și-a dublat numărul de utilizatori activi lunar în regiune, ajungând la 65,5 milioane din ianuarie 2022.
Vânzările companiei H&M au scăzut cu 4%
„Nu există nicio îndoială că Shein este un perturbator. Au intrat pe piață și au crescut foarte repede, ceea ce sunt sigur că a surprins H&M”, a declarat Adil Shah, manager de portofoliu la Storebrand din Oslo, care deține acțiuni H&M.
H&M a declarat vineri că strategia sa de a oferi clienților „cea mai bună combinație între modă, calitate și sustenabilitate, la cel mai bun preț” rămâne neschimbată.
Vânzările companiei au scăzut cu 4% în cel de-al patrulea trimestru, pierzând teren în fața Zara, a cărei companie mamă Inditex a înregistrat o creștere a vânzărilor de 7% pentru cel mai recent trimestru.
Atunci când inflația a dus la creșterea costurilor, anul trecut, H&M a crescut prețurile mai lent decât Zara, deoarece baza sa de clienți este, în medie, mai sensibilă la preț. Dar, anul acesta, creșterile de prețuri și limitarea reducerilor au ajutat-o să își majoreze marja operațională la 5,9%, pentru primele nouă luni ale exercițiului financiar, de la 3,9% în aceeași perioadă a anului trecut.
Zara, mai puțin amenințată de Shein
Alistair Wittet, manager de portofoliu la Comgest din Paris, a declarat că H&M, Gap și alte mărci tradiționale pierd cota de piață în favoarea Shein, dar că Zara este mai puțin amenințată în mod direct, deoarece clienții săi au un anumit statut social.
„Aș fi foarte surprins dacă Zara ar pierde cotă de piață în următorii ani”, a spus Wittet. „Nu mă îndoiesc că Shein va crește mai repede,