China, cu ochii pe fabricile Volkswagen din Germania care ar urma să se închidă – surse Reuters

Există semnale că sunt vizate fabricile Volkswagen de către oficiali și producători auto chinezi.
Oficiali și producători auto chinezi sunt cu ochii pe fabricile germane programate pentru închidere și sunt interesați în special de siturile Volkswagen, a declarat pentru agenția de presă Reuters o persoană care cunoaște viziunea Guvernului Chinei.
Cumpărarea unei fabrici ar permite Chinei să își construiască o influență în prețioasa industrie auto din Germania, care găzduiește unele dintre cele mai vechi și mai prestigioase mărci auto, a declarat persoana respectivă.
Companiile chineze au investit într-o serie de industrii în Germania, cea mai mare economie a Europei, de la telecomunicații la robotică, dar nu au înființat încă o fabrică tradițională de automobile, în ciuda faptului că Mercedes-Benz are doi mari acționari chinezi.
Orice astfel de mișcare ar putea marca cea mai sensibilă investiție politică a Chinei de până acum. VW a fost mult timp un simbol al puterii industriale a Germaniei, amenințată acum de o încetinire economică globală care afectează cererea și de o tranziție greoaie către tehnologiile ecologice.
Construirea de automobile în Germania pentru a fi vândute în Europa ar permite producătorilor chinezi de vehicule electrice să evite plata tarifelor UE pentru automobilele electrice importate din China și ar putea reprezenta o amenințare suplimentară la adresa competitivității producătorilor europeni.
În timp ce ofertele ar putea veni din partea unor firme private, a unor firme de stat sau a unor societăți mixte cu companii străine, autoritățile chineze își rezervă dreptul de a aproba anumite investiții în străinătate și ar fi probabil implicate în orice ofertă încă de la început.
Poziția noii conduceri din Germania, importantă
Deciziile de investiții vor depinde de poziția noului Guvern german față de China, în urma alegerilor din februarie, a declarat persoana respectivă.
Economiile celor două țări au devenit profund interconectate în timpul celor 16 ani de guvernare ai Angelei Merkel, alimentate de investițiile și exporturile producătorilor germani de automobile către China.
Relațiile s-au răcit însă pe măsură ce actuala coaliție încearcă să reducă dependența de China. Ministrul german de Externe, Annalena Baerbock, l-a descris pe președintele Xi Jinping drept un „dictator”, iar China drept un rival.
O sursă din cadrul Ministerului de Externe al Germaniei a declarat că China a evoluat pentru a deveni un rival sistemic.
Volkswagen explorează utilizări alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrueck, în cadrul unei campanii de reducere a costurilor pentru a-și restrânge operațiunile din Germania. Cel mai mare producător de automobile din Europa, care deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda, a înregistrat o scădere a vânzărilor pe fondul creșterii concurenței din partea companiilor chineze.
Directorii VW doreau să închidă mai multe uzine, dar s-au confruntat cu rezistența sindicatelor. Într-un acord încheiat înainte de Crăciun, aceștia au convenit să pună capăt producției în Dresda, o fabrică cu 340 de angajați care produce modelul electric ID.3, începând cu 2025, și în Osnabrueck, unde 2300 de angajați produc modelul T-Roc Cabrio,