JAF! Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact – 60m.ro

Orașul lui Ilie Bolojan păstrează tradiția de investi în imagine, chiar și în plină austeritate. Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact, pe final de an, pentru „Orașul faptelor bune”, eveniment al radioului din trust. În șase ani, Oradea a plătit Antenei tribut de peste 1 milion de euro, pentru imaginea lui Bolojan.
Ediția din 2025 a campaniei „Orașul Faptelor Bune” va fi găzduită încă o dată de Oradea. Radio Zu a făcut anunțul chiar miercuri.
„Ce am învățat de la oameni e că binele nu se împarte, binele se adună. Și am învățat că ura scade, când înmulțim iubirea. Lăsați binele să se adune!
Radio ZU dă adunarea pentru orașul care schimbă țara! Suntem DJ-ii de la ZU și ne adunăm din nou în Casa Radio ZU din Orașul Faptelor Bune. 7 zile și 7 nopți, asta ne e menirea: să înmulțim iubirea! Suntem live 7/7 la Târgul de Crăciun Oradea.
Din 14 decembrie mutăm tot radioul în Orașul Faptelor Bune, ca să mișcăm o țară întreagă. Binele nu se împarte. Lăsați binele să se adune în Orașul Faptelor Bune”, transmite Radio ZU, pe pagina de Facebook.
1,12 milioane lei pentru „Orașul Faptelor Bune” pe final de 2025
Organizatorii evenimentului menționează în finalul anunțului că beneficiază de sprijinul Primăriei Oradea.
Pentru ediția din acest an, Primăria Oradea a alocat, cu votul consilierilor locali, 1,12 milioane de lei, pentru diferite cheltuieli logistice, arată ebihoreanul.ro.
La momentul votului, consilierii PSD au susținut că inițiativa nu este „inspirată” și că orașul ar trebui să restrângă astfel de cheltuieli „din solidaritate cu ceea ce comunică Guvernul Bolojan”, menționează sursa citată.
În replică, primarul Florin Birta a spus: „Cred că evenimentele culturale și sociale trebuie organizate în continuare, bineînțeles cu grijă față de cheltuirea banului public”.
Bugete impresionante pentru imaginea lui Bolojan
Gândul a relatat, de curând, că Oradea este declarată, de către diverse instituții media, cel mai frumos, cel mai bine administrat, cea mai mare minune a României contemporane. În fiecare an, pentru a întreține această imagine, Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) investește bugete impresionante, variind între 5 și 17 milioane de lei.
Oficial, banii sunt cheltuiți pentru atragerea turiștilor în Oradea, în acest scop fiind organizate evenimente grandioase și plătindu-se sume consistente pentru promovare în media și social-media. Numai că investițiile de zeci de milioane de euro efectuate de APTOR în 10 ani (Asociația a fost înființată în 2015) nu se prea văd.
Numărul de turiști veniți în Oradea în 2024 a fost de puțin peste 235.000, cu 14.000 mai puțini decât a atras stațiunea Băile Felix, din apropierea Oradei, stațiune care nu cheltuiește aproape de loc pentru promovare. De asemenea, numărul turiștilor care au venit în Oradea în 2024 (235.000) este aproape egal cu numărul turiștilor care au vizitat Oradea și împrejurimile în anul 2013 (cu doi ani înainte de înființarea APTOR: 232.231).