Campania cu iz rusesc din documentele CSAT, #EchilibrușiVerticalitate de pe TikTok, plătită de PNL. Călin Georgescu, o victimă a uzurpatorului Iohannis – 60m.ro

Campania cu iz rusesc din documentele CSAT, #EchilibrușiVerticalitate de pe TikTok, plătită de PNL. Călin Georgescu, o victimă a uzurpatorului Iohannis – 60m.ro

ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok / SNOOP: Este campania „Echilibru și Verticalitate”, despre care CSAT a spus că este „identică” cu campania online lansată de Rusia înainte de invazia Ucrainei.

  • Snoop a aflat că ANAF a descoperit în aceste zile că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.
  • Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania. 
  • Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
  • Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. 
  • Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum. 
  • Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
  • De asemenea, o analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de liberali arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.  

130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată  #EchilibrușiVerticalitate.

Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: „Călin Georgescu”.

Captură din emisiunea lui Silviu Faiăr din 22 noiembrie. Întrebarea din comentarii este pe contul de TikTok al influencerei Natalie Beatrice, care a făcut parte din campanie

Serviciul secret al Ministerului de Interne a înaintat către CSAT o notă în care susține că a analizat campania #EchilibrușiVerticalitate, care a fost prezentată publicului drept „campanie care viza creșterea nivelului de conștientizarea cu privire la importanța participării la vot”.

În realitate, susține documentul descretizat de CSAT în 5 decembrie, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost făcută pentru Călin Georgescu. 

Alte metode de susținereLunarO dată5€10€25€50€

Susține cu 10€ / lună

Influencerii au fost instruiți pentru „evitare a detecției”

„Inițiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecției elementelor de conținut care nu respectă politicile platformei Tik Tok”, se notează în documentul CSAT.

Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor siteului de investigații Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL,

 » Mai mult…